programma

De training duurt een dag en het programma bestaat uit:

Stap 1: Wat is hospitality?

We beginnen met de theorie en afbakening van het begrip hospitality. Wat is het wel en wat is het niet? Waarom is hospitality zo belangrijk geworden. Wat levert het je op en hoe verhoudt zich dit ten opzichte van jouw beveiligingstaken?

Aan de hand van anekdotes, filmpjes en praktijkvoorbeelden leer je (on)gastvrij gedrag herkennen.

Stap 2: de basisuitrusting

Bij de volgende stap werken we aan jouw “basis uitrusting”. Hierbij gaan we aan de slag met de meest essentiële vaardigheden die volgens ons een gastheer dient te beheersen. We werken aan je persoonlijke uitstraling, impact en het maken van die onuitwisbare eerste indruk.  Leer het ijs breken, in te gaan op emoties, improviseer en maak de kunst van het complimenteren eigen. Je zult er verstelt van staan hoeveel meer je nog bij de ander teweeg kunt brengen.

Jouw gasten zijn helaas niet altijd blij of tevreden en “vergeten” wel eens  de huisregels. Hoe ga je hier mee om zonder te vervallen in autoritair gedrag?  Een interactief programma met veel oefenstof en ruimte om te experimenteren.

Stap 3: Jouw weg naar gastvrijheid.

Je bent enthousiast geraakt over de mogelijkheden en hebt nu de tools om als ambassadeur deze gastvrijheid uit te dragen. Samen werken we aan een plan van aanpak om dit op jouw werkplek tot een succes te maken!

Om de reacties, tijdens de oefeningen, door reflectie te versterken wordt gebruik gemaakt van video-opnamen.

Delen via